Pendapat pakar mengenai isu pembayaran gaji dua kali sebulan

Assalamualaikum Kind reader,

Beberapa minggu yang lalu heboh di negara ane isu kerajaan akan melaksanakan pembayaran gaji dua kali sebulan, yang diadakan secara rintis di Jabatan Perdana Menteri dan di Kementerian Kewangan - ada yang menyokong tindakan ane, ada jua yang really against this idea. 

Perlaksanaan ane ada both pro and cons nya, and government should offer discussion to the public untuk menerangkan kebaikan perlaksaan ane dan cara-cara perlaksaan ane dijalankan. Maybe boleh includekan jua kepada public langkah-langkah yang boleh diambil dalam menguruskan kewangan durang. 

I kinda see the positive side of this project, and I have yet to see the outcome untuk aku menilai sama ada ia membawa lebih banyak kebaikan atau keburukan. Nevertheless in this post aku ingin kongsikan pendapat pakar ekonomi mengenai perkara ane. I edited the artikel sikit supaya sanang baca di bawah, please scroll saja hehehe....


petikan original artikel yang di tulis pada 20 Januari 2016






Semoga bermanfaat ^_______^



Ulasan