Sky's the limit

Assalamualaikum readers,



https://www.youtube.com/watch?v=MzjeBlYyaM0&list=PLTq5pTsUiaA0GdfhV68GdqXzGc9VBwCLd


I love Salma Hayek! She's beautiful, brilliant and a confident woman.

...and she's right we "can overcome" anything. Yang penting mesti mempercayai diri and berminda positif. In sha Allah, peluang kita akan terbuka dengan sendirinya.


I believe apa yang Salma Hayek sampaikan ane ter-reflect arah a lovely Indonesian couple yang aku jumpa kemarin. This couple actually menguruskan my pelamin. Durang datang ke rumah untuk sukat living room and everything, and further finalised pelamin yang di pilih, colour etc. Then sempat berbual-bual panjang sampai out of topic pelamin. 


The couple reminded me how bless kehidupan di Brunei yang sentiasa aman dan tenang. Unlike di Indonesia, harga barang makanan asas selalu naik kalau bertukar pemimpin. Tapi di Brunei, dari dulu sampai sekarang harga barang asas tane sama saja. Bagi durang keamanan dan ketenangan di Brunei ane membuka peluang durang untuk mencari sumber rezeki. 


Kata durang di Brunei ane senang untuk mendapatkan duit asalkan rajin dan berfikiran positif. Durang sendiri sudah beberapa tahun tinggal di Brunei, and they managed to memelihara ayam, bertanam-tanaman di kawasan rumah (pucuk ubi dan buah-buahan). So selain dari bekeraja memasang pelamin, durang menjual tanaman durang yang sedikit arah kawan-kawan atau pekerja-pekerja luar dengan harga yang murah. Jadi pendapatan durang mudah bertambah.

Pokok pangkalnya mesti daari pemikiran yang ketani mahu berusaha, mahu mencuba dan jua ada kerajinan...In Sha Allah semua boleh dijalankan di Brunei ane. 

Berbual-bual dengan durang ane somewhat menguatkan semangat ku untuk menghabiskan my Master Degree and I really can't wait to start another new chapter of my life. Although I am not exactly sure what I want to do next, hopefully I can be someone yang dapat membagi manfaat arah orang lain/ ramai. 

Semoga yang dikongsikan dapat membagi inspirasi.

Toodles guys.  




Ulasan