Teacher/Parents Resource: Learning Phonics

Assalamualaikum brilliant reader, 

As a novice teacher, phonics is one area yang aku masih struggle untuk mengajar dan memberi paham kepada murid (killer confession!). 

Sometimes the reason why students did not understand or fail to understand phonics sebab (1) teacher sendiri yang kurang confident menggunakan phonics; (2) teacher kekurangan idea untuk menjadikan pengajaran dan pembelajaran phonics interesting kepada murid (3) Teacher kekurangan skill untuk menjadikan pengajaran dan pembelajaran phonics berkesan; dan lain-lain. 

I intended to learn the proper skill to teach phonics. In Sha Allah cuti sekolah December ane, kalau ada rezeki dan masa this novice teacher akan meng-improve kan diri nya untuk lebih confident, lebih skillful dan lebih kreatif untuk mengajar phonics. 

In the mean time, 'Mr Thorne Does Phonics and Geraldine the Giraffe' aku jadikan my "hero" supaya aku lebih paham bunyi-bunyi huruf dan sedikit sebanyak membantu memberi idea mengajar subjek ane. 

Dibawah aku kongsikan sedikit episode 'Mr Thorne Does Phonics and Geraldine the Giraffe'. In Sha Allah biskita akan sukakan education channel ane because It's really nice and funny hehehe...







For more episodes, please click the link below:
Mr Thorne and Geraldine the Giraffe

Hope you will enjoy watching and learning phonics with these two!

Toodles ^___^

Ulasan