Ramadan Kareem: Petua Hilangkan Dahaga Semasa Berpuasa

Assalamualaikum sabr reader,

My blog has been on a hiatus. Sebab atu la greet reader pun "Sabr reader" hahaha....manatau ada yang tertunggu-tunggu post ku ane~ Untuk masa sekarang my life memang super busy! Life as mommy memang nda lekang dari kesibukan menguruskan anak. Selain atu, aku jua sudah berpindah keraja dari private school to government school.

Kesibukkan berada di sekolah kerajaan memang luar biasa hahaha....sebab semua tugas terpaksa dilakukan sendiri. No assistant whatsoever! For such reason jua buat masa sekarang aku belum berapa pandai membahagikan masa between myself, family and work (I salute all mommies yang bekeraja and also a housewife jua di rumah). 

I look forward for this coming school holiday. Dapat jua berehat sekajap bersama kit kat (eh! hahahaha). Anyway that's just a brief update from myself. 




Sebenarnya aku ingin mengucapkan Selamat Berpuasa kepada Muslimin-Muslimat yang sudi singgah and meluangkan masa membaca blog ku....Semoga amalan biskita diterima Allah SWT jua dan Semoga segala perbuatan baik yang dilakukan semasa puasa akan tetap diteruskan secara istiqamah sampai bila-bila Aamiin...




Di kesempatan yang ada ane jua, aku ingin membuat perkongsian bulan Ramadan, iaitu petua untuk mengurangkan dahaga semasa puasa. Caranya: Setiap kali lepas bersahur, minumlah segelas air kosong. Minum sampai seteguk, kemudian berhenti dan baca Surah Al-Kautsar. Setelah selesai membaca surah Al-Kautsar, sambung balik minum air tadi sebanyak 3 teguk. In Sha Allah petua ane dapat mengurangan rasa dahaga biskita semasa berpuasa.

That's all for now. In Sha Allah kalau ada kesempatan dan masa terluang, aku akan berkongsi ilmu dan pengalaman di posting yang seterusnya.

toodles 
^____^

Ulasan

Catat Ulasan